Philip Bischoff

Zdeněk Kaštánek

Barmanství pro něj znamená vášeň. V mladém věku objevil mixologii a zjistil, že se mu opravdu líbí. Vždy ho bavilo stát za barem a pomáhat vytvořit výjimečné okamžiky v životě jiných lidí. Philip Bischoff je ve světě mixologie legendární. V současné době pracuje pro Four Seasons jako tzv. beverage ambassador pro asijsko-pacifickou oblast.

Philipe, kde se vidíš za pět let?

Přál bych si, abych za pět let měl pozici, která mi umožní podporovat všechny naše barové programy v regionu, a možná i více. Věřím, že v nadcházejících letech využijeme náš obrovský potenciál rozvíjet nápojové programy. Ale samozřejmě se s naší malou rodinkou také budeme muset podívat po nějakém místě k životu.

Jsi čerstvě otcem, máš nějaké tipy, jak dál cestovat po světě, otevírat skvělé bary, ale zároveň plnit otcovské povinnosti?

Žádné tipy nemám. Potřebuješ parťáka. Moje žena Symphony také hodně pracuje. Můžeme to zvládnout pouze jako tým. Ale je to čistá radost. Čas strávený s naší dcerou nám dává dostatek energie a elánu.

Four Seasons Manhattan Singapur: řekni nám více o své cestě do tohoto dnes legendárního baru.

Kde mám začít? Někdy v životě je člověk ve správný čas na správném místě. Můj přítel David Cordoba mě představil Paulovi z Proof & Co. Pak proběhl první pohovor s Martinem Dellem (dnes generálním ředitelem Four Seasons Prague). Po dlouhém maratonu dalších pohovorů mě vybrali. Od té doby to byla úžasná jízda s neuvěřitelně talentovanými a zapálenými lidmi kolem. Zdeněk a Joe z Proof tam byli na začátku, aby vše správně nasměrovali, a pak to byl tým z Manhattanu. Milovali jsme, co děláme. Dostali jsme krásné místo a díky nám ožilo. Bylo úžasné vidět, jak se všichni v týmu vyvíjejí, a mnozí z nich dnes zastávají vedoucí role v barech a hotelech po celém světě.

Tvoje současná role je spíše regionální?

Moje současná role má některé regionální aspekty, ale hlavní zaměření je v těchto dnech na BKK Social Club a nápojový program zde ve Four Seasons Hotel Bangkok u řeky Chao Phraya. Kromě toho se snažím propojit s týmy v regionu a zjistit, jak můžeme společně pracovat na projektech a programech. V současné době jsem hodně v provozu, protože baru se opravdu daří.

Posledních pár let působíš v Thajsku, respektive Bangkoku, vycházející hvězdě asijské scény. Proč si myslíš, že Bangkok F & B scéna roste takovým tempem?

Myslím, že tady v Bangkoku je mnoho úžasných talentů a podobně jako v Hong Kongu a Singapuru se otevírá stále více barů, které patří přímo barmanům. Rozmanitost konceptů v Bangkoku je neuvěřitelná a kvalita míst se za posledních pár let ohromně zvýšila. Bangkok se zdá být právě teď tím správným místem pro otevření podniku a uvedení nových konceptů na trh. Z kulinářského hlediska měl Bangkok vždy neuvěřitelný potenciál, a neustále roste. Hodně tomu napomáhá i nastartovaný turistický ruch.

Tvůj současný bar BKK Social Club má již mnoho ocenění a velký respekt. Čím je tak výjimečný?

BKK Social Club je okouzlující koktejlový bar připomínající legendární a pulzující metropoli Buenos Aires. Avroko, náš designér, vytvořil krásné místo. Díváme se na něj jako na velmi elegantní a stylový obývací pokoj, kam zveme naše přátele, aby se skvěle bavili a slavili. Náš tým podává oblíbené klasické latinskoamerické koktejly i naše vlastní koktejly v lahvích. Nesmí chybět dobrý výběr šampaňského a rozsáhlá paleta destilátů. Náš tým kuchařů vytváří ve vlastní kuchyni baru báječné jídelní menu, které obsahuje jihoamerické speciality a klasické thajské pokrmy.

Jaké tři rady bys dal barmanům, kteří by chtěli mít úspěšnou kariéru v luxusní hotelové síti?

Pro mě je naše odvětví životní styl. Buďte kdykoli připraveni pracovat s úsměvem. Není to od devíti do pěti. Zejména v hotelech, kde jde o celkový zážitek pro hosty. Vždy záleží na týmové práci a vzájemném respektu.

Získejte správné základy. Než se pokusíte vytvořit něco výjimečného, ujistěte se, že rozumíte základům.

Buďte pokorní.

Užívejte si, co děláte. Bavte se! Pokud vás to, co děláte, baví, budete schopni podávat to nejlepší a přinášet lidem radost.

I když si myslím, že to neplatí jen v hotelech, ale všude.

Jaký je nejlepší koktejlový bar, na který nikdy nezapomeneš? Jaké jsou tvé oblíbené země?

Oblíbená země – i zde bych rád měl tři možnosti, prosím. Japonsko, Mexiko a Řecko patří k mým nejoblíbenějším. Prostě miluji všechny tři. A samozřejmě, když žiji v zahraničí, rád jezdím domů, do Německa. Pokud jde o nejlepší koktejlový bar, ve kterém jsem byl, to je téměř nemožné říci. Stále je jich tolik, které jsem neměl příležitost prozkoumat.

Thajské zelené kari, nebo řízek?

Řízek!

Martini, nebo šampaňské?

Tady můžu mít klidně obojí. Nejprve Martini a poté Champagne.

Je neděle, máš volno, můžeš se dobře najíst a napít kdekoli na světě. Kde by to bylo?

Chtěl bych strávit neděli společným stolováním s rodinou a přáteli. Nejlepší místo je dvorek Schumann's baru v Mnichově. A Den řízků! Je to nejkouzelnější místo, kde můžete trávit nedělní pozdní odpoledne nebo večer ve skvělé společností. Tým v Schumann’s je prostě úžasný a vždy se tam cítím jako doma. Nemůžu se dočkat, až se vrátím!

Philip Bischoff

Philip Bischoff se narodil v Berlíně v Německu a za bar se poprvé postavil ve 23 letech. Začal se učit mixologii na cateringových akcích, poté své řemeslo zdokonaloval za barem v nočních klubech. Ve věku 27 let Philip vyráběl koktejly v Le Lion – Bar de Paris, který byl oceněn jako Nejlepší nový mezinárodní bar v Tales of the Cocktail. V roce 2015 nastoupil na oceňovaný Manhattan v Regent Singapore (dříve hotel Four Seasons) jako manažer baru. Hrál klíčovou roli při zřizování hotelového rickhousu, aby rozšířil nabídku, představil charakteristické koktejly s jedním sudem a výběr ručně vyráběných negronisů ve věku solera. Manhattan obsadil první místo v 50 nejlepších asijských barech dva roky po sobě a byl jmenován mezi třemi nejlepšími světovými bary v seznamu 50 nejlepších barů světa. Ve Four Seasons Hotel a Private Residences Bangkok u řeky Chao Phraya dohlíží Philip na všechny barové operace se zaměřením na vytváření výjimečných zážitků pro hosty prostřednictvím hotelového nápojového programu. Je také beverage ambassadorem pro Four Seasons Hotels and Resorts Asia Pacific a poskytuje koncepční směr, školení mixologie a menu pro hotely Four Seasons v celé oblasti.

TENTO ČLÁNEK NAJDETE V ČÍSLE BARLIFE 107

Ochutnali jsme za vás: GIN & TONIC READY TO DRINK

Ready-to-drink koktejly se v posledních letech staly jedním z největších úspěchů nápojového průmyslu. Základní kámen byl položen před pandemií: tehdy mainstreamoví hráči, řemeslné značky, a dokonce i barmani vytvořili prémiové koktejly a uložili je do recyklovatelných plechovek. Pandemický tlakový hrnec pak katapultoval segment do rychloběhu. A protože Gin & Tonic bývá označován jako nejpopulárnější míchaný drink na světě, pojďme se podívat, co nám aktuálně trh nabízí.

Ochutnali jsme za vás: kokosové vody

Kokosová voda je alternativou ke sladkým ovocným šťávám, skvěle funguje jako přírodní izotonický nápoj nebo doplněk do koktejlů. Pro získání nejvyšší kvality nápoje se ořechy sklízí pár týdnů před jejich úplným dozráním, kdy se ještě zcela skrývají v silné kůře se zelenou slupkou. V tuto dobu je v nich této zdravé, svěží a lahodné tekutiny nejvíce. Kokosová voda nemá výraznou chuť ani vůni, díky tomu si nachází oblibu v mixologii. Pojďme se podívat na některé alternativy, z kterých lze vybírat.

Designová harmonie pod Alpami

Může se zdát, že Josef Walch měl svou životní cestu naplánovanou už od mala. Jeho rodiče vlastnili slavný Gasthaus v idylické alpské vesničce Zum Am Alberg, jen pár minut od centra města Lech, kde se později setkal se svou budoucí manželkou a též obchodní partnerkou hotelu Rote Wand Nataschou.

V souladu s věcmi kolem sebe

Žít v hezkém prostředí a obklopovat se věcmi, které s námi souzní, napomáhá vnitřnímu klidu a spokojenějšímu životu. Své o tom ví zejména jedinci s výtvarným nadáním a smyslem pro estetiku. Mezi takové jednoznačně patří Karolína Stryková a Teodorik Menšl, kteří za účelem zkrášlování svého okolí vytvořili značku – In August Company.

Foodpairing: Asijská jízda

Podzim dorazil v plné síle. Někomu se tak možná už zastesklo po slunných dovolenkových dnech, které trávil relaxem někde v zahraničí. Aktuální sezóna však má také co nabídnout –⁠ třeba spoustu skvělých ingrediencí.

Skandinávský minimalismus s plody Řecka

Zatímco Atény jsou pravidelně oceňovány hvězdami a Soluň se poslední roky mění v gastronomickou metropoli, na největším řeckém ostrově se v malé zapadlé uličce v centrální části Heraklionu skrývá skutečný klenot moderní gastronomie a designu.

V designu se meze nekladou

Design je obor zaměřený na řešení různorodých problémů. Designér by proto měl být renesanční člověk s mnoha zájmy a především dovednostmi a nikoliv úzce vyprofilovaný specialista. Průmyslová designérka Adéla Bačová o tom ví své, a proto upravila koncepci své práce tak, aby neomezovala jejího tvůrčího ducha.

Maré: V hlubinách oceánu

Přestože ji od moře dělí 700 kilometrů, představuje thajská restaurace Maré čistou ukázku globalizovaného nautického stylu. Moře či oceán jsou zde všudypřítomné. A z hlubin oceánu jsou také ty nejčerstvější suroviny jejichž stopu najdete nejenom v kuchyni, ale i v návrhu celého interiéru.

Astronauti doporučují microgreens

Microgreens, výhonky zeleniny sklízené těsně po rozvinutí listenů, se poprvé objevily v San Francisku v 80. letech 20. století. Během následujícího desetiletí se rozšířily z Kalifornie do celých Spojených států amerických a dál za hranice, za oceán. Díky tomu, že microgreens představují skutečnou nálož vitaminů a dalších tělu prospěšných látek, se tato drobná zelenina podívá i do vesmíru.

Koktejly: Jarní Tání

Chmurná zima se sebou nese odlišné chutě a potřeby. Vyhledáváme teplo domova a drinky, které zahřejí na těle i na duši. S novým rokem a novou sezónou přichází i nová vlna energie, kterou každý z těchto barmanů vložil do své receptury. Jaké drinky tak přineslo letošní jarní tání a co barmany inspirovalo v tvorbě, najdete na následujících stranách jarního inspiromatu.

Lukáš Kaufmann: Singapur je připraven stanout v čele koktejlových měst

Singapur si spojujeme s koktejlovou scénou už mnoho let. Nebylo tomu tak ale vždy. Slovenský rodák Lukáš Kaufmann stojí v čele singapurské koktejlové scény už šest let a představuje srdce známého baru 28 HongKong Street.

Foodpairing: Zpátky ke kořenům

V tomto foodpairingu se setkává práce šéfkuchaře Petra Brňáka z restaurace Dian a Jakuba Ondříška, spolumajitele baru Parlour.

Foodpairing: Věčná nadčasovost

Žijeme v době, kdy máme spoustu možností a stále něco objevujeme. A to následně buď zaniká, nebo přetrvává a stává se součástí našich životů. Několik takových nadčasových principů představujeme i v zimním foodpairingu, kde se setkává práce šéfkuchaře Petra Bartoše, zakladatele degustační restaurace s názvem Kruh a Vojtěcha Drahokoupila, spolumajitele baru Café Bar Pilotů.

Kam dřív: 6 nově otevřených podniků

Gastronomie se stále rozvíjí a kreativita nápadů nezná mezí i přes dlouhotrvající pandemické překážky, se kterými majitelé podniků bojují. A to je jedině dobře. Přinášíme přehled nových podniků z nejrůznějších oblastí, každý originální svým konceptem i odpovídající atmosférou, kterou prezentuje.

Sváteční koktejly na Štědrý den a večer

Přichází očekávané období zimní sezóny a my s ním přinášíme 4 koktejly od českých barmanů, které vás na svátky naladí jak se sluší a patří.

Bar Múzsa: Inspirace v hotelovém lobby

Múza - tajemná síla božské inspirace, která se zrodila v prostorách paláce Four Seasons Gresham. Budapešť říká, že tento okamžik inspirace najdete v každém koutu. A najdete ji i v novém baru umístěném v hotelovém lobby.

Ikona prohibičního podsvětí

Útulný podnik s otevřenou střechou, spletitými prostory a neobyčejnou atmosférou navazující na zásadní okamžiky australské historie. To je Tilly May's.

Porcelán - opravou tvořit nový příběh

Co je projekt Live Longer a jak dát nový život rozbitému porcelánu.

Čeká absint návrat do hlavního proudu?

Přestože absint vzbuzuje zvědavost a zájem publika, nachází se tento nápoj stále na okraji gastronomického spektra. Stejně jako tomu bylo u nás i na přelomu 19. a 20. století. Důvodů sice není mnoho, zvrátit však situaci v prospěch zelené víly není snadné.je za jeden z nejvhodnějších materiálů pro ztvárnění svých nápadů.

Sklo, nositel myšlenek designérů

Sklářství má v Česku dlouholetou tradici a během staletí se u nás stalo poctivým a hodnotným řemeslem. Není tedy divu, že tvoří i nedílnou součást gastronomie. Dokáže prezentovat vyrobenou recepturu a zároveň pomáhá sdělovat její příběh. Ale co je hlavní - sklo odjakživa formuje příběhy svých designerů. Takový vypráví i mladý umělec František Jungvirt, který sklo považuje za jeden z nejvhodnějších materiálů pro ztvárnění svých nápadů.

Kulinářskou výpravou po Amazonii

Nespoutanost řeky Amazonky a její propojení se zeměmi Jižní Ameriky se staly inspirací pro jednu z nejpopulárnějších restaurací v Madridu a nově i v Londýně. Podnik Amazónico plně reprezentuje vášeň kolující v krvi obyvatel deštného pralesa. A to s úctou k přírodě a gastronomii se špetkou luxusu a vznešenosti.

Májová romantika

První máj, to je svátek práce. A taky lásky čas. Jaro naplno probouzí k životu a lásce matku přírodu a české i světové barmany k práci a kreativitě. Ostatně, sami se o tom přesvědčte na následujících stránkách, které jsou plné šmrncovních receptur od vybraných barmanů, kteří mají jarního elánu na rozdávání.

ARMAŇAK - nejstarší brandy na světě

Nejstarší destilát Evropy, poctivý řemeslný produkt butikových vinařství, zažívá renesanci a právem se mu dostává stále větší pozornosti mezi prémiovými destiláty.

Saké, nápoj bohů

Přes rozmach japonské gastronomie u nás saké zůstává poněkud nepochopené. Dostupné jsou zde především základní konzumní varianty, špičkoví představitelé velmi výjimečně. Je to škoda, protože saké má mnoho různých podob a stylů. V mnohém, vůní a chutí i ideálním způsobem servisu, připomíná dobré bílé víno a také se mu někdy rýžové víno říká. Proces vzniku má však s vínem společného jen velmi málo.

Příběh vermutu

Vermut kombinuje tradici vína s dějinami koření a bylinek. Lokální zvyklosti přetavili „vynálezci“ originálních receptur vermutů do nápojů, které jako aperitiv otevírají chuť nebo se výborně vyjímají v koktejlech. Historie vermutu je také poctou umění a řemeslu, které se dědí po generace.

Z mála mnoho - koktejlový minimalismus

Jste-li vyznavači jednoduchosti, pak ji určitě budete umět promítnout do barového světa. Řeč není jen o jednoduchém konceptu podniku či menu, ale také o používaných ingrediencích, ozdobách a v neposlední řadě o servisu koktejlů.

Aperitiv - Pojem běžný, leč opomíjený

V každodenním životě sdílíme celou řadu věcí či jevů, které nám přijdou natolik samozřejmé, že si ani neuvědomujeme, jak málo je vlastně používáme. Jedním z takových úkazů je určitě aperitiv.

Stará Anglie v moderním pojetí

V londýnském podniku The Berkeley Bar & Terrace má každý drink svůj příběh. Od ročníkového šampaňského zapomenutého ve francouzském sklepě přes slad, který následně zrál po generace, až po červené víno, které si po skleničce vychutnáte jen díky Coravinu. Každá z položek v nabídce je pečlivě vybrána s ohledem na svůj jedinečný charakter.

Vstávat a cvičit!

Práce v gastronomii, a obzvlášť za barem, je vysilující a mnohdy stresující. Nedat najevo sebemenší únavu a celý večer zvesela šejkrovat jeden koktejl za druhým. Nad ránem pak bolí ruce, nohy i obličej. Co s tím? Řešením může být jóga. Díky ní si protáhnete svaly, a navíc napomůže vaší odolnosti vůči stresu a k psychické pohodě.

Skotská whisky pro začátečníky

Výraz whisky má své kořeny v gaelštině. Vznikl jako ekvivalent k latinskému aqua vitae, tedy voda života. Ten výraz zněl původně uisge beatha. Zkracováním a komolením výslovnosti z něj Skotové časem udělali usky a odtud už byl jen krůček k názvu pálenky, jež Skotsko proslavila po celém světě. Kdo by neznal skotskou whisky?