Maré: V hlubinách oceánu

Barbora Karchová

To slibuje nadčasový interiér restaurace Maré od studia Taste Space. V těch nejvzdálenějších hlubinách oceánu se totiž schovávají ty nejčerstvější suroviny. Za prací s takovou surovinou se pak objevuje nejenom stopa kuchyně, ale i samotných rybářů, na které nezapomněli ani v návrhu celého interiéru.

Městská perla severního Thajska Chiang Mai nabízí krom chrámů a velkorysých vil i rybí restauraci Maré. Původním záměrem bylo v poměrně malých prostorách, přesněji na 37 metrech čtverečních, vytvořit něco elegantního a jedinečného, co přicházejícím hostům poskytne prostředí odlišné od toho, na něž jsou v okolí zvyklí, a dopřeje jim klid a požitek z kvalitní kuchyně. Hned po příchodu je tak zjevné, co se bude servírovat. Otevřená kuchyně a čerstvost působí na všechny smysly a nechává hosta nahlédnout pod ruce obratným šéfkuchařům. Barová část nutí vyzkoušet čerstvé ústřice, které jsou doslova na dosah ruky. Respekt k surovinám a rybářskému řemeslu je vidět v každém detailu restaurace, která tak svým interiérem připomíná podpalubí rybářské lodi. 

Pro studio představovaly výzvu hlavně malý prostor a vytvoření otevřených jídelních pultů, které budou lákat na denní nabídku. To vše v přívětivém interiéru s námořními prvky. Kreativní řešení designérů, kteří se zaměřují na umocnění zážitku ze stolování, tak nabízí tmavě modré a šedivé odstíny s měděnými detaily. Nejde si nevšimnout zrcadlových ploch, které opticky zvětšují prostor a ještě více podtrhují dojem podpalubí. Zvolené barvy pak silně připomínají hlubiny oceánu, jejichž poklady hosty obklopují po celou dobu návštěvy restaurace. Není se tak čemu divit, že nabídka se týká hlavně mořských plodů a čerstvých ústřic. V menu můžeme najít například tygří krevety, grilovanou kýtu z chobotnice, kraby a lososy. Na vinném lístku je možné si vybrat z řady tichých vín i šampaňského. 

Díky zkušenostem designérů nejen vznikl návrh, ale od začátku se bral ohled i na prostorový management a chování zákazníka. Ten se tak například hned při příchodu dozví, jaké má možnosti posezení a jaká je místní nabídka. Čerstvost surovin, která byla jednou z hlavních myšlenek, jež si má zákazník vybavit v souvislosti s touto restaurací, se jasně odráží v celém podniku, a to velmi originálním a zjevně funkčním způsobem. Konceptuálně se tak jedná o velmi povedený projekt, který splňuje požadovaná kritéria.

POKRAČOVÁNÍ ČLÁNKU V ČÍSLE BARLIFE 105.