Prague Bar Show je zpět!
Březen 21, 2023

Jubilejní desátý ročník Prague Bar Show, jedné z největších gastronomických událostí v Česku, se vrací po tříleté nucené covidové pauze. Akce bude hostit přes 100 barů a expozic vystavovatelů z mnoha zemí Evropy, na třech stagích proběhne 21 seminářů a diskusních panelů s odborníky z oblasti gastronomie. To vše v pražském Národním domě na Smíchově dne 28. března 2023 od 11 do 20 hodin.
Prague Bar Show je setkáním všech profesionálů v gastronomickém průmyslu, od výrobců a distributorů až po majitele, manažery a zaměstnance gastronomických provozů. Jde o B2B obchodně edukační setkání všech segmentů gastronomie. Na akci se představí výrobci, dodavatelé a distributoři přes služby pro restaurace, hotely, bistra, bary, kavárny, cateringy a další až po majitele, manažery a zaměstnance gastronomických provozů.
„Rád bych všechny pozval na letošní jubilejní ročník. Neskromně musím říct, že Prague Bar Show 2023 bude svým rozsahem jednou z největších profesionálních gastro B2B událostí v Česku. Jsem moc rád, že jsme po covidové pauze opět v plné síle a akce se zúčastní téměř všechny velké nápojové společnosti působící v gastru,“ uvádí organizátor Martin Kraut.

Kromě tuzemských vystavovatelů se zúčastní i značky z Velké Británie, Irska, Rakouska, Německa, Švýcarska a dalších zemí, které v Česku hledají distributory. Prague Bar Show tak bude ideální příležitostí k navázání nových partnerství. Vystavovatelé budou prezentovat své bary ve třech patrech budovy, včetně tematických zón jako pivní, kávová či Česká zahrada s tuzemskými řemeslnými destiláty.

Program na třech pódiích
Návštěvníci se mohou těšit na celkem 21 seminářů na třech pódiích. Bude se diskutovat o tom, jak úspěšně vést gastro podnik, o cenách piva a vývoji tohoto segmentu, ale i o tématu well-being nebo alkoholismu.
Na první z nich, Barlife Stage, program zahájí panelová diskuze s názvem Účet prosím! Co potřebuje podnik, aby vydělával. Luboš Kastner (partner gastronomické skupiny BC21), Sylvio Spohr (majitel Café Louvre) a Honza Šimice (spolumajitel restaurace Fat Cat) budou probírat otázku cenotvorby, investorů i bankovních úvěrů v gastro oboru. Na Barlife Stage zazní diskuze ještě dvakrát: Vladimír Buťa a Jan Vlachynský budou debatovat na téma Internetový gastroteror. Když se jiní rozhodnou vám škodit, následovat je budou Vladimír Votruba a Jiří Vacek z NEO Centra pro léčbu závislostí. Ti rozeberou, jak poznat první příznaky závislosti a jak si říct o pomoc.

Součástí Barlife Stage budou také přednášky na téma well-being. Zatímco Max Charles Munson bude hovořit hlavně o fyzické odolnosti a metodě Wima Hofa, s psycholožkou Olgou Vlachynskou se posluchači ponoří do svého nitra a dozví se, jak o sebe sama pečovat stejně dobře jako o své hosty.
Další sekcí je Brand Stage určená zástupcům vystavovatelů pro představení jejich produktů. Vystoupí například Zdeněk Musil, majitel a zakladatel Palírny Radlík oceněné loni jako Palírna roku, Olli Hietalahti, zakladatel a ředitel One Eyed Spirits a značky Hell or High Water, či Aris Chatziantoniou, Metaxa ambasador.

Třetím místem je Beer & Coffee Stage s programem rozděleným mezi pivní a kávová témata. Také zde proběhnou dvě panelové diskuze: Budou brzy všechna piva bez alkoholu? Jak zatraktivnit národní nápoj novým konzumentům s Alešem Dvořákem (létající sládek národního pivovaru Budějovický Budvar) a Robertem Vaverkou (generální manažer a spolumajitel restaurací Bruxx a Vinohradský Parlament) a Zlato ve skle. Může pivo v hospodě stát 100 korun? s Lubošem Kastnerem a pivovarníkem Adamem Matuškou.

Kompletní program najdete na stránkách Prague Bar Show.
Vstupenky na akci jsou v prodeji na portálu GoOut.
Ochutnali jsme za vás: GIN & TONIC READY TO DRINK
Ready-to-drink koktejly se v posledních letech staly jedním z největších úspěchů nápojového průmyslu. Základní kámen byl položen před pandemií: tehdy mainstreamoví hráči, řemeslné značky, a dokonce i barmani vytvořili prémiové koktejly a uložili je do recyklovatelných plechovek. Pandemický tlakový hrnec pak katapultoval segment do rychloběhu. A protože Gin & Tonic bývá označován jako nejpopulárnější míchaný drink na světě, pojďme se podívat, co nám aktuálně trh nabízí.
Ochutnali jsme za vás: kokosové vody
Kokosová voda je alternativou ke sladkým ovocným šťávám, skvěle funguje jako přírodní izotonický nápoj nebo doplněk do koktejlů. Pro získání nejvyšší kvality nápoje se ořechy sklízí pár týdnů před jejich úplným dozráním, kdy se ještě zcela skrývají v silné kůře se zelenou slupkou. V tuto dobu je v nich této zdravé, svěží a lahodné tekutiny nejvíce. Kokosová voda nemá výraznou chuť ani vůni, díky tomu si nachází oblibu v mixologii. Pojďme se podívat na některé alternativy, z kterých lze vybírat.
Designová harmonie pod Alpami
Může se zdát, že Josef Walch měl svou životní cestu naplánovanou už od mala. Jeho rodiče vlastnili slavný Gasthaus v idylické alpské vesničce Zum Am Alberg, jen pár minut od centra města Lech, kde se později setkal se svou budoucí manželkou a též obchodní partnerkou hotelu Rote Wand Nataschou.
V souladu s věcmi kolem sebe
Žít v hezkém prostředí a obklopovat se věcmi, které s námi souzní, napomáhá vnitřnímu klidu a spokojenějšímu životu. Své o tom ví zejména jedinci s výtvarným nadáním a smyslem pro estetiku. Mezi takové jednoznačně patří Karolína Stryková a Teodorik Menšl, kteří za účelem zkrášlování svého okolí vytvořili značku – In August Company.
Foodpairing: Asijská jízda
Podzim dorazil v plné síle. Někomu se tak možná už zastesklo po slunných dovolenkových dnech, které trávil relaxem někde v zahraničí. Aktuální sezóna však má také co nabídnout – třeba spoustu skvělých ingrediencí.
Skandinávský minimalismus s plody Řecka
Zatímco Atény jsou pravidelně oceňovány hvězdami a Soluň se poslední roky mění v gastronomickou metropoli, na největším řeckém ostrově se v malé zapadlé uličce v centrální části Heraklionu skrývá skutečný klenot moderní gastronomie a designu.
V designu se meze nekladou
Design je obor zaměřený na řešení různorodých problémů. Designér by proto měl být renesanční člověk s mnoha zájmy a především dovednostmi a nikoliv úzce vyprofilovaný specialista. Průmyslová designérka Adéla Bačová o tom ví své, a proto upravila koncepci své práce tak, aby neomezovala jejího tvůrčího ducha.
Maré: V hlubinách oceánu
Přestože ji od moře dělí 700 kilometrů, představuje thajská restaurace Maré čistou ukázku globalizovaného nautického stylu. Moře či oceán jsou zde všudypřítomné. A z hlubin oceánu jsou také ty nejčerstvější suroviny jejichž stopu najdete nejenom v kuchyni, ale i v návrhu celého interiéru.
Astronauti doporučují microgreens
Microgreens, výhonky zeleniny sklízené těsně po rozvinutí listenů, se poprvé objevily v San Francisku v 80. letech 20. století. Během následujícího desetiletí se rozšířily z Kalifornie do celých Spojených států amerických a dál za hranice, za oceán. Díky tomu, že microgreens představují skutečnou nálož vitaminů a dalších tělu prospěšných látek, se tato drobná zelenina podívá i do vesmíru.
Koktejly: Jarní Tání
Chmurná zima se sebou nese odlišné chutě a potřeby. Vyhledáváme teplo domova a drinky, které zahřejí na těle i na duši. S novým rokem a novou sezónou přichází i nová vlna energie, kterou každý z těchto barmanů vložil do své receptury. Jaké drinky tak přineslo letošní jarní tání a co barmany inspirovalo v tvorbě, najdete na následujících stranách jarního inspiromatu.
Lukáš Kaufmann: Singapur je připraven stanout v čele koktejlových měst
Singapur si spojujeme s koktejlovou scénou už mnoho let. Nebylo tomu tak ale vždy. Slovenský rodák Lukáš Kaufmann stojí v čele singapurské koktejlové scény už šest let a představuje srdce známého baru 28 HongKong Street.
Foodpairing: Zpátky ke kořenům
V tomto foodpairingu se setkává práce šéfkuchaře Petra Brňáka z restaurace Dian a Jakuba Ondříška, spolumajitele baru Parlour.
Foodpairing: Věčná nadčasovost
Žijeme v době, kdy máme spoustu možností a stále něco objevujeme. A to následně buď zaniká, nebo přetrvává a stává se součástí našich životů. Několik takových nadčasových principů představujeme i v zimním foodpairingu, kde se setkává práce šéfkuchaře Petra Bartoše, zakladatele degustační restaurace s názvem Kruh a Vojtěcha Drahokoupila, spolumajitele baru Café Bar Pilotů.
Kam dřív: 6 nově otevřených podniků
Gastronomie se stále rozvíjí a kreativita nápadů nezná mezí i přes dlouhotrvající pandemické překážky, se kterými majitelé podniků bojují. A to je jedině dobře. Přinášíme přehled nových podniků z nejrůznějších oblastí, každý originální svým konceptem i odpovídající atmosférou, kterou prezentuje.
Sváteční koktejly na Štědrý den a večer
Přichází očekávané období zimní sezóny a my s ním přinášíme 4 koktejly od českých barmanů, které vás na svátky naladí jak se sluší a patří.
Bar Múzsa: Inspirace v hotelovém lobby
Múza - tajemná síla božské inspirace, která se zrodila v prostorách paláce Four Seasons Gresham. Budapešť říká, že tento okamžik inspirace najdete v každém koutu. A najdete ji i v novém baru umístěném v hotelovém lobby.
Ikona prohibičního podsvětí
Útulný podnik s otevřenou střechou, spletitými prostory a neobyčejnou atmosférou navazující na zásadní okamžiky australské historie. To je Tilly May's.
Porcelán - opravou tvořit nový příběh
Co je projekt Live Longer a jak dát nový život rozbitému porcelánu.
Čeká absint návrat do hlavního proudu?
Přestože absint vzbuzuje zvědavost a zájem publika, nachází se tento nápoj stále na okraji gastronomického spektra. Stejně jako tomu bylo u nás i na přelomu 19. a 20. století. Důvodů sice není mnoho, zvrátit však situaci v prospěch zelené víly není snadné.je za jeden z nejvhodnějších materiálů pro ztvárnění svých nápadů.
Sklo, nositel myšlenek designérů
Sklářství má v Česku dlouholetou tradici a během staletí se u nás stalo poctivým a hodnotným řemeslem. Není tedy divu, že tvoří i nedílnou součást gastronomie. Dokáže prezentovat vyrobenou recepturu a zároveň pomáhá sdělovat její příběh. Ale co je hlavní - sklo odjakživa formuje příběhy svých designerů. Takový vypráví i mladý umělec František Jungvirt, který sklo považuje za jeden z nejvhodnějších materiálů pro ztvárnění svých nápadů.
Kulinářskou výpravou po Amazonii
Nespoutanost řeky Amazonky a její propojení se zeměmi Jižní Ameriky se staly inspirací pro jednu z nejpopulárnějších restaurací v Madridu a nově i v Londýně. Podnik Amazónico plně reprezentuje vášeň kolující v krvi obyvatel deštného pralesa. A to s úctou k přírodě a gastronomii se špetkou luxusu a vznešenosti.
Májová romantika
První máj, to je svátek práce. A taky lásky čas. Jaro naplno probouzí k životu a lásce matku přírodu a české i světové barmany k práci a kreativitě. Ostatně, sami se o tom přesvědčte na následujících stránkách, které jsou plné šmrncovních receptur od vybraných barmanů, kteří mají jarního elánu na rozdávání.
ARMAŇAK - nejstarší brandy na světě
Nejstarší destilát Evropy, poctivý řemeslný produkt butikových vinařství, zažívá renesanci a právem se mu dostává stále větší pozornosti mezi prémiovými destiláty.
Saké, nápoj bohů
Přes rozmach japonské gastronomie u nás saké zůstává poněkud nepochopené. Dostupné jsou zde především základní konzumní varianty, špičkoví představitelé velmi výjimečně. Je to škoda, protože saké má mnoho různých podob a stylů. V mnohém, vůní a chutí i ideálním způsobem servisu, připomíná dobré bílé víno a také se mu někdy rýžové víno říká. Proces vzniku má však s vínem společného jen velmi málo.
Příběh vermutu
Vermut kombinuje tradici vína s dějinami koření a bylinek. Lokální zvyklosti přetavili „vynálezci“ originálních receptur vermutů do nápojů, které jako aperitiv otevírají chuť nebo se výborně vyjímají v koktejlech. Historie vermutu je také poctou umění a řemeslu, které se dědí po generace.
Z mála mnoho - koktejlový minimalismus
Jste-li vyznavači jednoduchosti, pak ji určitě budete umět promítnout do barového světa. Řeč není jen o jednoduchém konceptu podniku či menu, ale také o používaných ingrediencích, ozdobách a v neposlední řadě o servisu koktejlů.
Aperitiv - Pojem běžný, leč opomíjený
V každodenním životě sdílíme celou řadu věcí či jevů, které nám přijdou natolik samozřejmé, že si ani neuvědomujeme, jak málo je vlastně používáme. Jedním z takových úkazů je určitě aperitiv.
Stará Anglie v moderním pojetí
V londýnském podniku The Berkeley Bar & Terrace má každý drink svůj příběh. Od ročníkového šampaňského zapomenutého ve francouzském sklepě přes slad, který následně zrál po generace, až po červené víno, které si po skleničce vychutnáte jen díky Coravinu. Každá z položek v nabídce je pečlivě vybrána s ohledem na svůj jedinečný charakter.
Vstávat a cvičit!
Práce v gastronomii, a obzvlášť za barem, je vysilující a mnohdy stresující. Nedat najevo sebemenší únavu a celý večer zvesela šejkrovat jeden koktejl za druhým. Nad ránem pak bolí ruce, nohy i obličej. Co s tím? Řešením může být jóga. Díky ní si protáhnete svaly, a navíc napomůže vaší odolnosti vůči stresu a k psychické pohodě.
Skotská whisky pro začátečníky
Výraz whisky má své kořeny v gaelštině. Vznikl jako ekvivalent k latinskému aqua vitae, tedy voda života. Ten výraz zněl původně uisge beatha. Zkracováním a komolením výslovnosti z něj Skotové časem udělali usky a odtud už byl jen krůček k názvu pálenky, jež Skotsko proslavila po celém světě. Kdo by neznal skotskou whisky?