Designová extáze V DTLA

Barbora Karchová

Podnik V DTLA, situovaný v historických prostorách budovy Seven Grand v samotném centru Los Angeles, představuje 520 m2 designové extáze. Tzv. „all-day dinning“ koncept poskytuje místo, kde si každý přijde na své v průběhu celého dne. Místo neskutečných rozměrů, které je využito do posledního detailu a kde je právě promyšlený design hlavním nástrojem business strategie podniku.

Pompézně pojatý podnik V DTLA je společným dílem Christiana Lagerlöfa a Benjamina Calleja, zakladatelů designérského studia Livit, které se mimo jiné zaměřuje i na celkový koncept podniku jak z hlediska brandingu, tak následného řízení. Zatímco jinde se klade důraz na kvalitu a profesionální gastronomii, v tomto případě se majitelé (vlastnící podnik i studio) zaměřili především na design. Udělali z něj hlavní nástroj podpory prodejů a odvážně ho implementovali do celého procesu od prvotního kontaktu zákazníka až po jeho finální návštěvu podniku. Tomu odpovídá nápaditý styl a umělecká grafika vizuální identity, komunikace na sociálních sítích, inovativní způsob objednávky přes vlastní aplikaci a v neposlední řadě samotný prostor, který dokáže hosty dokonale strhnout nečekanou smrští propracovaných detailů od hudebního podkresu až po teplotu okolního prostředí.

V nabídce tohoto podniku najdete od všeho něco. Charakteristickým znakem jsou oblíbená jídla, která si hosté můžou v průběhu dne dopřát v podstatě kdekoli. A přesto zamíří právě sem, do V DTLA, které zaujme nejen svým menu, ale také interiérem. Vzhledem k celodennímu provozu zde nabízí snídaně, obědy a večeře doplněné kavárenskou i barovou nabídkou. Ve večerních hodinách se tak míchají drinky a v peci se peče pizza inspirovaná italskou recepturou. Ráno je možné sem vzít klienta na obchodní schůzku a rychlou snídani nebo zajít s přáteli na bohatý brunch. Opět vše s důrazem na food decor podporující chuť k jídlu a vzájemné sdílení zážitku z něj.

Studio Livit je známé svými sociálními experimenty v oblasti gastronomie, přičemž získané poznatky následně využívá ve svých nových konceptech. Každý zakomponovaný prvek tak má svůj důvod – ať už se jedná o styl hudby, míru osvětlení v podniku, vůni nebo již zmiňovaný design. „Používáme výzkum k tomu, abychom zjistili, jak smysly ovlivňují chování zákazníka v podniku. Například když pouštíme neznámou hudbu, hosté zůstávají déle. Přesný opak pozorujeme u známých písní, u nichž si lidí více uvědomují plynutí času,“ představuje jeden z mnoha experimentů Benjamin Calleja. V případě V DTLA zjistili, že s dřevitými vůněmi se zvyšuje prodej pizzy, zatímco vůně bazalky a bylinek ovlivňuje prodeje salátů, a to až o 13 %. Co se týče designu, podle majitelů by host měl vnímat hodnotu věcí, kterých se přímo dotýká – sametové židle, mramorové stoly, těžké příbory. Pouhý pohled na danou věc, její umístění a kombinace v prostředí utváří komfort, který může být efektivní prodejní taktikou v boji s konkurencí.

Podnik si díky zajímavému pohledu na celý koncept drží určitou nadčasovost. Jde naproti dnešním tendencím, kdy vizuál může být důležitější než samotný produkt. Nic se ale nemění na tom, že kvalita je důležitý nástroj, se kterým by se mělo pracovat nejen z hlediska prodávaného produktu, ale i prostředí, ve kterém se vyskytuje. V tomto případě se může LA a budova Seven Grand pyšnit podnikem, který potenciál prostoru maximálně využil a zákazníkovi poskytuje opravdový zážitek ve všech ohledech.

Tento článek a mnoho dalšího najdete v BARLIFE č. 99.



Sklo, nositel myšlenek designérů

Sklo, nositel myšlenek designérů

Sklářství má v Česku dlouholetou tradici a během staletí se u nás stalo poctivým a hodnotným řemeslem. Není tedy divu, že tvoří i nedílnou součást gastronomie. Dokáže prezentovat vyrobenou recepturu a zároveň pomáhá sdělovat její příběh. Ale co je hlavní - sklo odjakživa formuje příběhy svých designerů. Takový vypráví i mladý umělec František Jungvirt, který sklo považuje za jeden z nejvhodnějších materiálů pro ztvárnění svých nápadů.

Kulinářskou výpravou po Amazonii

Kulinářskou výpravou po Amazonii

Nespoutanost řeky Amazonky a její propojení se zeměmi Jižní Ameriky se staly inspirací pro jednu z nejpopulárnějších restaurací v Madridu a nově i v Londýně. Podnik Amazónico plně reprezentuje vášeň kolující v krvi obyvatel deštného pralesa. A to s úctou k přírodě a gastronomii se špetkou luxusu a vznešenosti.

Design: jednoduchost a elegance do každého výčepu

Design: jednoduchost a elegance do každého výčepu

Výčepní stojan v setu s pivními tácky v novém kabátu zbaveném přebujelého dekoru rozmáhajícím se v současném pohostinském prostředí. Tak popisuje designérka Nikola Mikulecká své pivní pípy z porcelánu a keramiky, které byly předmětem její diplomové práce na pražské ČVUT. Proč se rozhodla modernizovat právě pivní pípu a čemu dalšímu vtiskla novou podobu?

Od vína v dlaních po tenkostěnný nezdobený křišťál

Od vína v dlaních po tenkostěnný nezdobený křišťál

I tak by se dal popsat vývoj konzumace vína. Sklo je tu s námi kratší dobu než víno a zpočátku rozhodně nepředstavovalo materiál přístupný každému. I proto si cesta k dnešní naprosto dominantní vinné sklence – čiré, na stopce, s velkým kalichem užším na okraji – zaslouží bližší prozkoumání.

VINNÁ: Nový život pro vinnou révu

VINNÁ: Nový život pro vinnou révu

Designérka, kterou vám tentokrát představíme, nemá s gastronomií zdánlivě nic společného. Silvie Hrušková totiž tvoří dřevěné šperky. Čím si tedy zasloužila naši pozornost? Název značky VINNÁ napoví. Silvie pochází z vinařské rodiny a její prsteny vznikají ze dřeva vykácených vinohradů. Za každým šperkem se tak ukrývá několik ročníků vína.

Za vznikem designové Kapsle stojí touha po jednodušší přípravě kávy

Za vznikem designové Kapsle stojí touha po jednodušší přípravě kávy

Podívejte se s námi pod ruce dalšímu zástupci nové generace designérů. Tím je Karolína Jeřábková, která nás zaujala svou Kapslí. Jde o minimalistický a zároveň elegantní set na přípravu filtrované kávy, který obsahuje dripper, hrnek a bambusové víčko pro možnost kávy s sebou. Cílem bylo zjednodušit a zpříjemnit přípravu filtrované kávy.

Začínal u videí, teď má vlastní řezbářskou značku

Začínal u videí, teď má vlastní řezbářskou značku

O nás Češích se říká, že máme zlaté ručičky. A právě na tyto šikovné a dovedné ruce se zaměříme v naší nové rubrice, která vám v průběhu roku představí mladé a nadějné designéry. Od Designbloku přes Prague Design Week až po Dyzajn market, který se pravidelně koná na piazzetě Národního divadla. Všude tam se můžete potkat s autorskou tvorbou všech možných druhů, stylů a oborů. Ano, i ve spojení s gastronomií.

Budiž světlo!

Budiž světlo!

Často opomíjené a přitom tak důležité. Světlo hraje v pohostinství mnohem důležitější roli, než by člověk očekával. Jídlo může být vynikající a nápoje perfektně vychlazené, ale pokud světlo není správné, zákazníci si ani nekousnou. Opravdu! Existují průzkumy, které to prokazují.