Editorial: We are the champions, my friends

Martin Kraut

31. leden 2019

Nemám rád bilancování. V den, kdy píšu tento editorial, uběhlo přesně 15 let od vydání prvního čísla Barlife. Dodnes si pamatuji první schůzky, na kterých jsem osobně přesvědčoval inzerenty, že tento formát, tento typ periodika bude mít úspěch. Nerad nahlas říkám, že se mi něco povedlo nebo že přišel nějaký úspěch, avšak neskromně mohu dnes říci, že ani po 15 letech nemá Barlife konkurenci. A podle mnoha ohlasů ze zahraničí, kterých se nám za ta léta dostalo, není moc podobných titulů ani jinde ve světě.

Za tu dlouhou dobu se na tvorbě časopisu podílelo mnoho lidí. Svůj osobní otisk mu jistě dali všichni čtyři šéfredaktoři – Vašek, Jitka, Bára i Soňa. Jedno jméno bych ale chtěl speciálně vyzdvihnout: art director Jakub Kaše. Jeho osobitý styl dává časopisu od prvního čísla punc originality a výjimečnosti. I když se na denní tvorbě dnes již tolik nepodílím, stále mě baví s Jakubem pracovat a ladit drobné detaily, ať už jde o koncept titulních obálek, kreativní návrhy na nové rubriky nebo celkový redesign časopisu, ke kterému vždy jednou za čas přistoupíme.

Jsem hrdý nejen na náš design, ale i na textový obsah. Tvořit B2B publikaci tak, aby měla přínos a hodnotu, není jednoduché. Za celých 15 let jsme ani jednou takzvaně nerecyklovali žádný starý text. Vše je nové a původní. Stojí za tím mnoho práce a úsilí.

Když zhruba před 10 lety Holanďané kompletně okopírovali náš koncept a nebáli se dokonce použít stejný název i téměř stejné logo, neměl jsem z toho radost. Spíše mnou dlouho lomcoval vztek a vnímal jsem to jako nespravedlnost. Dnes tuto skutečnost beru jako školu v byznyse. Chápu ji jako potvrzení toho, že to, co děláme, je dobré a má smysl.

V dnešní přehnaně digitální době lidé více a více hledají věci, na které si mohou opravdu sáhnout. Být chvíli „off-line“. Mám velkou radost z toho, že nám rok od roku roste počet nových předplatitelů. Vloni jsme dokonce dosáhli nejvyššího počtu nových předplatitelů za posledních osm let. Vám všem bych chtěl velice poděkovat za věrnost a přízeň.

Kvalitní tištěná média mají smysl. Držet nové číslo v ruce, listovat, přečíst si zajímavý článek, prohlédnout si inspirativní fotky − to nelze jen tak nahradit.

Pokaždé, když z tiskárny přivezou první čerstvé kopie, mám stejný pocit radosti. Běhá mi mráz po celém těle, když píšu tato slova. Přepadá mě trochu i sentiment; možná je to těmi dlouhými lety. Ale rozhodně převládá radost a taky hrdost.

Věřím v tištěná média. Věřím v Barlife. A přeji nám nejméně 15 dalších úspěšných let.

Martin Kraut