Bruno Miguel De Jesus Pereira: „Každý ať pije, co mu chutná.“

Soňa Hanušová

06. březen 2020

Bruno pochází ze Španělska, země, která je evropskou jedničkou co se konzumace a prodejů ginu týče. Momentálně zastupuje francouzskou značku ginu G’Vine, jenž se vyrábí v oblasti Cognac. G’Vine nedávno uvedl na trh několik nových variant, giny Nouaison a Floraison a také ginový likér June. Nouaison je aktuální novinkou na našem trhu a na Ginfestu jej budete mít možnost ochutnat, stejně jako se potkat s Brunem nebo navštívit jeho seminář. Než se tak ale stane, vyzpovídali jsme jej trochu.

Jak dlouho už pracujete v nápojovém průmyslu?

Už je to docela dlouhá doba, takových 15 let. Když jsem před lety začal chodit do klubů, zamiloval jsem si jejich atmosféru plnou hudby a drinků. Udělal jsem si proto barmanský kurz a začal pracovat za barem. Postupně jsem se vypracoval a působil v různých podnicích jako bar manager. A nakonec přišla spolupráce s výrobci a distributory, která mě zavedla až sem.

Dnes tedy zastupujete značku G’Vine.

Ano. To bylo celkem zábavné, protože před nástupem do G‘Vine jsem pracoval pro jinou značku a byl jsem jen požádán, abych doporučil člověka, který by u nich zastával pozici brand ambasadora. Chvíli jsme se bavili a později mi zavolali, že pro mě mají nabídku. Takže jsem prošel pracovním pohovorem, aniž bych vůbec tušil, že se nějaký odehrál.

Je gin váš oblíbený destilát?

Ne, popravdě nejraději mám tequilu. Ale gin má velký dopad na můj život. Pocházím ze Španělska, takže už jen z tohoto hlediska jsem neměl možnost zůstat stranou. Popularita ginu u nás je neskutečná. Zároveň jsem nějakou dobu pracoval pro značku Fever Tree a gin byl zásadní komoditou v naší komunikaci.

Jak se podle vás proměnil trh s ginem v posledních letech?

Obrovsky. Ještě před sedmi lety šlo o nepatrnou kategorii s několika málo velkými značkami, mezi nimiž byl i G’Vine. Před zhruba pěti lety ale došlo ke změně, gin byl najednou všude a lidé se začali zajímat, co pijí, a začali objevovat nové chutě a značky. A to pokračuje dodnes. V současnosti je až příliš mnoho různých značek, do budoucna se to ale nejspíš trochu vyselektuje. Ovšem neřekl bych, že gin čeká výrazný propad. Tato kategorie je tu už dlouho a dlouho ještě bude.

Vidíte na dnešní oblibě ginu i nějaká negativa?

Z hlediska konzumentů vidím jen samá pozitiva. Mohou si dát gin v podstatě kdekoli – v klubu s přáteli, k večeři, doma. Mohou si vybrat značku, která přesně odpovídá jejich chuti. Nabídka je neomezená. Jediné, co je na tom negativní, že vlna popularity ginu naláká různé výrobce, jejichž produkt ale není kvalitní.

G’Vine před rokem uvedl Nouaison, který je nově i na českém trhu. Můžete tento gin trochu představit?

Nouaison je sušší a silnější gin s výrazným jalovcovým aroma. Základem je klasický G’Vine gin, který má o čtyři botanicals více. Jde o sušené švestky, bergamot, pepř a santalové dřevo. Název Nouasion odkazuje na fáze zrání vinné révy, která je základem ginu G’Vine. Termínem nouaison se označuje moment, kdy opadají květy a objevují se první plody, malé kuličky hroznového vína.

Vedle ginu Nouaison existuje ještě Floraison, který je naopak jemnější a více květinový. Posledním produktem, který pod značkou G’Vine nedávno vznikl, je broskvový likér na bázi ginu. Je celkem sladký, ale skvěle se hodí do kombinace s šumivým vínem.

Jak se vy sám díváte na kategorii ochucených ginů a ginových likérů?

To je velká věc. Osobně je moc nevyhledávám, ale prodeje u nás ve Španělsku jsou enormní. Chápu, že se do podobných produktů pouští i velké značky, protože prodejní potenciál je skutečně obrovský. Většinou tyto giny nebo likéry na jejich bázi mají nižší objem alkoholu a při dnešním trendu low ABV koktejlů jde o konzumenty vyhledávané nápoje. A i když to technicky vzato není gin, lidé to jako gin vnímají.

Jaký tonik doporučujete k ginům z řady G’Vine?

Jakýkoli. Opravdu, nechci nikomu kázat, s čím by naše giny měl pít. Ať si každý namíchá, co mu chutná. Barmani můžou vymýšlet skvělé signaturní koktejly a doporučená párování, ale nakonec je to vždycky host, kdo rozhodne.