Přírodní oáza v džungli velkoměsta

Petra Rybyšarová

20. září 2016

Skandinávská příroda opět inspirovala k vytvoření funkčního drinku, který se veze na vlně kombinace moderní technologie, jež umožňuje efektivně získávat výtažky z rostlin, a tradičních receptů, na které si vzpomínáme od svých babiček.

Příběh, který se odehrál na pozadí myšlenky vytvořit drink NOA Relaxation, je v dnešní době čím dál tím častější. Zakladatel společnosti NOA Relax & Focus Noa Fridmark byl úspěšným marketérem nejmenované stockholmské trendy firmy až do chvíle, kdy si uvědomil, že v jeho životě kromě práce nic dalšího není. Rozhodl se proto odejít a začít znovu od začátku. Jeho dobrovolný exil na jednom ze stockholmských ostrovů ho inspiroval k vytvoření nápoje, který kousek této přírodní oázy přenese do běžného městského života.

NOA Relaxation si neklade malý cíl – chce konzumentovi nabídnout chvilku zastavení, klidu a připomenutí si těch pravých životních hodnot. Je kombinací výtažku zeleného čaje (200 mg, což odpovídá až 15 šálkům) a meduňky (50 mg). Všechny použité ingredience jsou přírodní, tekutina je bez konzervantů, jako sladidlo je použita stévie a nápoj je nesycený. Právě od meduňky a zeleného čaje odvozuje své funkční benefity – snížení stresu a zvýšení pozornosti a mentální kapacity. Každá ze dvou hlavních přísad má podle Noy schopnost uvolnění a následné koncentrace jiné části mozku. Není bez zajímavosti, že tento nápoj je přitom zcela bez kofeinu. Základ NOA Relaxation pak doplňují tři různé atraktivní kombinace chutí – bez a rebarbora, borůvka a březová míza, jablko a angrešt. Těžko vybrat, kterou z chutí, jež známe z dětství, okusit jako první.

Tento koncept má jistě potenciál fungovat na konečného spotřebitele. Vždyť i na našem trhu je již řada produktů, jejichž nákupem spotřebitel posiluje svůj pocit, že dělá něco pro zdraví a konzumuje produkt na čistě přírodní bázi. Konečný úspěch závisí na zvolené distribuční a cenové strategii. Na komunikačních vizuálech, které jsou výborným reprezentantem skandinávské estetiky, je obal produktu představen způsobem, jenž se podobá prezentaci luxusního kosmetického přípravku. Reálné provedení láhve už ale konzumenta nenechá na pochybách, že se jedná o nápoj. Když lahvičku držíte v ruce, možná vás na první dojem zarazí její provedení v plastu, ale tuto skutečnost dobře zakrývá papírový přebal uzávěru, který je zároveň – vedle barvy tekutiny – hlavní komunikační plochou jednotlivých příchutí. Láhev je jen o něco menší než v Čechách běžné RTD drinky.

I když je využití nápoje podobného typu (kvůli jeho specifické chuti) v gastronomii o něco omezenější, jistě by se prostor pro prezentaci tohoto produktu našel i v baru, a to ať už jako originální a odlišující nabídka nealkoholických nápojů, či jako základ jednoduchého koktejlu – například na bázi vodky – který by nechal vyniknout především chuti NOA Relaxation.  

Přestože by se mohlo zdát, že tento projekt je jen jedním z mnoha výstřelků, které si svoji pozici na trhu příliš dlouho neudrží, vše nasvědčuje tomu, že právě u NOA Relaxation by to mohlo být jinak. Na trhu je od roku 2013 a na podzim 2014 získala ocenění jako nejlepší prémiový nápoj na prestižní soutěži World Beverage Innovation Awards. Kromě Švédska rozšiřuje svoji působnost i do dalších evropských zemí, takže možná brzy budeme mít možnost vyzkoušet neotřelé chuťové kombinace a funkční základ tohoto nápoje i v Česku.

Tento článek najdete v:

BARLIFE Magazine č. 76